מדריך הטרמפיסט לטרמפים - בחירת הצומת

אז יצאתם לדרך ואתם מתכננים דרך איפה לנסוע או שאתם מתלבטים באיזו צומת לרדת. הנה כמה עצות שימושיות שיעזרו לכם לבחור:
  1. אופי הכביש
    • עדיף לתכנן לנסוע בכביש המתפתל בין מושבים מאשר בכביש המהיר בגלל שבאזורי המושבים נהוג יותר לתפוס/לתת טרמפים והצמתים הרבה יותר נוחים מאשר מחלפי-אוטוסטרדה
    • מצד שני, לטרמפים על כביש מהיר יש סיכוי גבוה הרבה יותר לקדם אתכם מרחק סביר
    • אם בכל זאת בחרתם לתפוס טרמפים על כביש מהיר או לרדת במחלף שימו לב שהטרמפ הבא שאתם עולים עליו יוריד אתכם בצומת סביר ולא באמצע מחלף שייקח לכם שעה לרדת ממנו
  2. אופי הצומת
    • יש צמתים המרכזים אזורים כפריים ולכן גם נהגים מקומיים יודעים לעצור לטרמפיסטים וגם נהגים שאינם מקומיים פחות חוששים להעלות טרמפיסטים כי יש להם דעה מוקדמת שכל המושבניקים גיבורים וכל הקיבוצניקיות מגניבות
    • ומתוך הנ"ל יוצא שצומת היושב על כניסה למושב/קיבוץ היא אידיאלית, גם אם אתם עוברים על סעיף 3ב'
    • מומלץ מאוד להימנע מצמתים עם הרבה טרמפיסטים - ע"ע תחנת הכניסה לירושלים
    • סביר פחות שיעצרו לכם נהגים אם הם מכירים שבצומת עוברים הרבה קוי תחב"צ
    • כדאי להימנע מלהיקלע לצמתים בקרבה של אזורי תעשייה
  3. צורת הצומת
    • צמתים בצורת (+) הם הכי טובים לטרמפים מהסיבה שהנהגים מכל הכיוונים נעצרים ברמזור ויש לזה אפקט כפול- א) הם מביטים בכם היטב ויש להם זמן להחליט ב) הם נעצרים וגם ככה ואז לא כואב להם להאט כדי לאסוף אתכם
    • בצמתים בצורת האות T לא כדאי לעמוד בכיוון שבו הנהגים ממשיכים ישר בגלל שעבור הנהג הממוצע לשים ברקס זו טרחה גדולה, על אחת כמה וכמה כשמהירותו עברה את ההילוך השני ולכן אל תצפו שיעצרו לכם נהגים שאינם מגיעים מכיוון הפנייה.
  4. צמתים עם מוניטין- רשימה חלקית
    • הכניסה לירושלים בכל יום שאינו שבת אינו מקום טוב וידוע כצומת של חרדים וטרנסווסטיטים.
    • צומת גולני שומר על שמו כצומת מצוין עוד מהימים שבהם מותר היה לחיילים לתפוס טרמפים ורוב הנהגים המבוגרים יותר עוד עוצרים שם מהסיבה הזו... שילוב מצוין של מרכזיות ונוחות
    • הכיכר במצפה רמון כיכרות באופן כללי הן מצויינות, ובגלל האופי של הצומת כמוקד של הרבה מטיילים מי שתופס מכאן טרמפ בדרך כלל יגיע רחוק
    • היציאה הצפונית מאילת היא בניגוד לדעה הרווחת מקום גרוע לטרמפים, וגרוע במיוחד בהתחשב ביחס נפח מכונית/מכוניות עוצרות שלו
    • צומת צמח היא אולי האחות התאומה הצפונית של הכיכר במצפה רמון
    • צומת כברי מצוינת כי היא גם מרכזית, גם בצורת + וגם נמצאת בלב אזור כפרי
    • הבקעה אל תגיעו לשם
    • צומת הגבעה הצרפתית בירושלים היא תחנת איסוף קבועה בדרך להתנחלויות ואפילו לקיבוצי בית שאן
    • צומת קדרים למרות צורת ה-T כל הנהגים עוצרים בגלל הרמזור
    • צומת יגור - רק לכיוון דרום
    • צומת ציחור - שומקום בנגב, אבל כל מי שמגיע מאט והסיכוי שיאספו אתכם מצויין
    • צומת נהלל - צומת מרכזית וגדולה, תנועה מכל הכיוונים וסיכוי טוב מאוד להגיע בדילוג אחד למרכז. אחלה נוף!
    • צומת תל עדשים - ביציאה מהמכללה, בגלל המכללה. סיכוי טוב לטרמפים בדילוג אחד למרכז
    • צומת היציאה מטבריה לכיוון קרית שמונה - מול המלון הסקוטי. צומת מוכרת בעיר לטרמפים וכולם ממשיכים צפונה.
    • צומת המצודות, היציאה מקרית שמונה צפונה - אחלה של צומת לכיוון החולה או מטולה, בעיקר בגלל הסטודנטים של תל-חי שמטרמפים שם כל הזמן. רק שימו-לב: בכיוון החולה יש לא פחות משלושה מפרצי חנייה שונים ובכל אחד מהם טרמפיסט. תחשבו היטב איפה לעמוד!
    • יש לכם המלצות/נאצות? שתפו: sipur.derech@gmail.com

2 תגובות:

  1. לא לשכוח:
    ישנה אפשרות לתאם טרמפ מראש באתר טרמפים כמו יאללהבוא -yallabo.co.il.

    אם מוצאים שם - הכי נוח, ובלי חוסר ודאות.
    (אגב, האתר מחובר לפייסבוק ומאפשר לראות את הנהג)

    נהגים, אל תשכחו לעצור לטרמפיסטים!

    השבמחק
  2. אהלן.מהצומת הזאת:צומת היציאה מטבריה לכיוון קרית שמונה - מול המלון הסקוטי. צומת מוכרת בעיר לטרמפים וכולם ממשיכים צפונה.
    אפשר לתפוס טרמפים לצד השני לכיוון צמח?

    השבמחק